Panteia staat voor bruikbaar marktonderzoek: onderzoek dat u verder brengt. Ons motto is dan ook ‘Research to Progress’. Een hoge kwaliteit en maatwerk staan hiervoor garant.

Onze ervaren en deskundige onderzoekers helpen bij het vinden van de beste onderzoeksoplossingen en ondersteunen bij de vertaalslag van de uitkomsten van het onderzoek.

Hierbij maken we gebruik van onze toolkit aan onderzoeksmethoden en –technieken. Nog belangrijker is het team van enthousiaste, gedreven onderzoekers die graag voor én met u aan de slag gaan om uw missie te laten slagen!

Kwantitatief en kwalitatief
Panteia is zowel gespecialiseerd in kwantitatief onderzoek als kwalitatief onderzoek. Verschillende vormen van marktonderzoek kunnen wij combineren om tot de meest geschikte onderzoeksoplossingen te komen.

Wij doen onderzoek onder diverse doelgroepen: consumenten/burgers, bedrijven, overheden en not-for-profit organisaties. Marktonderzoek voeren wij uit binnen de gehele ontwikkelings- en beleidscyclus van organisaties: van de voorbereiding tot en met de evaluatie. Doel is veelal: het genereren van inzicht in de gedragingen, houding en beweegredenen van de doelgroep, zodat u goed gefundeerde beslissingen kunt nemen. We kunnen ook alleen de dataverzameling voor u verzorgen: gegevens waar u zelf verder mee aan de slag kunt.

Uitstekende faciliteiten en moderne technieken
Bij Panteia hebben we alles in huis om onderzoek op een kwalitatief hoog niveau uit te kunnen voeren. Ons instrumentarium strekt van de klassieke methoden en middelen tot de meest moderne (digitale) technieken. Om enkele van onze mogelijkheden te noemen: we beschikken over een modern callcenter voor telefonisch onderzoek (met 60 seats), onderzoeksruimten met one-way mirror en gesloten tv-circuit, digitale tools zoals Meetingsphere (groepssessies met behulp van speciale software, ook online te gebruiken), FaceValue (meten van emoties op basis van gezichtsexpressie) en Brandprofiler (meten van impliciete associaties). Verder beschikken we over een eigen afdeling voor de werving en selectie van respondenten en hebben wij eigen consumentenpanels in diverse plaatsen.

Meer weten over:


Onze diensten

Samenwerken

Praktische toepasbaarheid is het primaire doel van ons onderzoek. Onze experts staan bekend om hun kritische blik en persoonlijke aanpak.

onze werkwijze